loading...

hamyargardesh

بازدید : 2
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 11:18

قیمه نخود یزد

از دیگر غذاهای سنتی یزد و از خورش های اصیل این شهر می توان به قیمه نخود اشاره کرد، این قیمه شبیه قیمه های سنتی ایران می باشد با این تفاوت که در قیمه یزدی به جای لپه از نخود دو تکه استفاده می شود. برای تهیه این غذا از موادی مانند گوشت قرمز، پیاز خردشده، لیموعمانی، سیب زمینی، دارچین، هل و زرد چوبه استفاده می شود، قیمه نخود از غذاهای مورد علاقه یزدی ها که در طبخ این خورش به جای لپه از نخود شده استفاده می شود و مواد دیگری نظیر: از مواد تشکیل شده این خورش خوشمزه و معروف می باشد. همچنین شما می توانید بسته به سلیقه و ذائقه یتان رب گوجه نیز به خورش اضافه کنید. این غذای محبوب را می توانید در رستوران های یزد سفارش داده و نوش جان کنید.بلیط هواپیما بندرعباس یزد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

خورش سیب یزد

خورش سیب از دیگر غذاهای معروف یزد که از موادی نظیر: مرغ یا گوشت، سیب، لپه پخته، آلو بخارا، پیاز، زنجبیل تازه، دارچین، زعفران دم‌ کرده تهیه می شود، در طرز تهیه این خورش خوشمزه در ابتدا پیاز خرد شده را در روغن تف داده و بعد تکه‌ های مرغ، زنجبیل تازه رنده شده و زعفران دم ‌کرده را با هم اضافه می کنیم و بعد لپه، دارچین و آلو و در انتها نیز سیب ها را اضافه کرده و می گذاریم تا خورش خوشمزه ما جا بیفتد.

بازدید : 5
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 14:57

کافی شاپ های اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان یکی از هشت کلانشهر ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان اهواز قرار گرفته است. کارون پرآب ترین رود ایران با سرچشمه گرفتن از کوه های بختیاری، از داخل شهر اهواز می گذرد و شهر اهواز را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم نموده و جلوه زیبایی به شهر داده است. جاذبه های متنوع و دیدنی در این شهر مسافران وگردشگران زیادی را جذب خود کرده است،

اهواز علاوه برجاذبه های گردشگری امکانات زیادی نیز برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است، از جمله هتل های 5 ستاره، رستوران های لوکس، فضای سبز، مراکز تفریحی و رفاهی و... و همچنین وجود کافی شاپ های لاکچری که می تواند برایتان جالب و لذت بخش باشد، آس چارتر در این مقاله به معرفی بهترین کافی شاپ های اهواز می پردازد، برای سفر به اهواز کافی ست از سایت آس چارتر بلیط لحظه آخری اصفهان اهواز خود را تهیه نماییدو سپس سفرکنید.

کافی شاپ پلاک اهواز

یکی از بهترین مکان‌ها برای قرارهای دو نفره، مهمانی‌ها و جشن‌های کوچک با دکوراسیونی زیبا و لاکچری طراحی منحصربفرد و جذاب کافی شاپ پلاک در خیابان کیانپارس اهواز می باشد. دراین کافی شاپ انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسرها و انواع کیک‌های خوشمزه و دسزها وجود دارد، پرسنل این کافی شاپ بسیار خوس برخورد و مهربان هستند، این کافی شاپ حدود 36 نفر ظرفیت دارد، این کافی شاپ همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 24 شب آماده ارائه خدمان به مشتریان خود می باشد. در سفر به اهواز این کافی شاپ زیبا را فراموش نکنید.

آدرس کافی‌شاپ پلاک: اهواز، کیانپارس، خیابان ۱۷ شرقی، نبش مارون

بازدید : 5
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 10:41

ساعات کار موزه سنگ گنبد جبلیه کرمان

برای بازدید از موزه سنگ کرمان باید از 9 صبح تا 18 به بازدید بپردازید، در ضمن لازم است بدانید برای بازدید از این موزه باید مبلغی را برای هزینه ورودی پرداخت نمایید.

مکان های نزدیک به گنبد جبلیه کرمان

از جاذبه های دیدنی کرمان که در اطراف گنبد جبلیه کرمان قرار دارد می توان به موزه ساعت، حمام گنجعلی خان، بازار وکیل، قلعه اردشیر اشاره کرد، در ادامه با چند مورد از این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

قلعه اردشیر خان کرمان

قلعه تاریخی اردشیر در بخش شرقی شهر کرمان بر روی یک تپه قرار دارد و مربوط به قبل از ورود اسلام به داخل ایران می باشد، قلعه اردشیر خان امروزه به خرابه ای تبدیل شده است.

بازار وکیل کرمان

از دیگر مکان های دیدنی در کرمان می توان به بازار وکیل کرمان اشاره کرد، این بازار تاریخی دارای معماری بی نظیر ایرانی و جذابی می باشد، بازار وکیل در سال ۱۲۸۲ قمری به دستور محمد اسماعیل خان وکیل الملک حاکم وقت کرمان ساخته شد و دارای غرف های زیادی می باشد که هر کدام متعلق به صنف خاصی می باشد.بلیط هواپیما تهران کرمان را از سایت اس چارتر کنسلی بگیرید.

مجموعه ابراهیم خان کرمان

از دیگر دیدنی های کرمان مجموعه ابراهیم خان می باشد که قدمت آن به دوران حکومت فتحعلی شاه قاجار باز می گردد، این مجموعه شامل مدرسه، حمام، آب‌ انبار و بازار می باشد. مجموعه ابراهیم خان در میدان گنجعلی ‌خان کرمان قرار دارد.

بازدید : 6
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 12:32

فسنجان رشتی

تفاوت این خورشت در گیلان با سایر شهر‌ها در رب انار ترشی می باشد که از انار‌های ترش گیلان تهیه شده است و مزه‌ای خاص و بسیار لذیذ به این غذا می بخشد . همچنین برای تهیه این غذا ، گوشت به کار رفته در آن معمولاً از پرندگان محلی مثل اردک، غاز و در برخی مناطق خوتکا استفاده می‌شود.

فسنجان رشتی جزو غذا‌هایی است که معمولاً برای مجالس و مهمانی‌ها اولین گزینه رشتی ها می باشد . فسنجان برای به اصطلاح جاافتادن باید حتماً در دیگ سفالی مخصوصی به نام «گمج» تهیه شود. گمج در قدیم استفاده بیشتری داشت و تقریباً تمامی خورشت‌های رشتی و شمالی را در آن تهیه می کردند . اگر شما هم بلیط چارتر ارزان رشت به مقصد رشت گرفته اید حتما از این غذاهای بی نظیر استفاده کنید .

یک نکته جالب دیگر هم این‌است که فسنجان را به خصوص در قدیم بدون گوشت می‌پختند و در مایع فسنجان، باقلا می‌ریختند و به آن باقلا فسنجان می گویند . با عدس، «مرجو قلیه» نامیده می شد و وقتی بادمجان در مواد فسنجان ریخته می‌شد، «شیش‌انداز» آماده سرو می شد !

پلوکباب رشتی

محال است منوی رستورانی را در کل استان گیلان بیابید که پلوکباب محلی در آن جایی نداشته باشد ! این غذا به خاطر برنج محلی و چاشنی‌ها و مخلفات کنارش به یکی از محبوب‌ترین غذا‌های اصیل گیلانی در بین گردشگران تبدیل شده است. پلوکباب رشتی در کنار خود اشپل، گردو، باقلا، کال کباب (یک نوع چاشنی که با بادمجان کبابی، گردو و آب انار تهیه می‌شود) و زیتون پرورده سرو می شود .

بازدید : 9
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 17:03

همه چیز درباره گنبد جبلیه کرمان

کرمان جزو شهرهای بزرگ ایران است که مرکز استان کرمان و مرکز شهرستان کرمان می باشد، کرمان با داشتن مکان های تاریخی و تفریحی بی شماری باعث شده تا گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب کند یکی از این مکان های تاریخی گنبد جبلیه است، در این مطلب از اس چارتر سامانه خرید بلیط هواپیما، قصد داریم تا به شما گنبد جبلیه را معرفی کنیم در ادامه با همراه باشید.

شما همچنین میتوانید بلیط هواپیما تهران به کرمان خود را در آس چارتر خریداری کنید.

تاریخچه گنبد جبلیه

گنبد جبلیه در بخش شرقی کرمان و در نزدیکی دو قبرستان صاحب الزمان و سید حسین واقع شده است این گنبد بسیار بزرگ می باشد و از سنگ و گچ ساخته شده است در طی زمان های گذشته این گنبد کوچکتر شده است، گنبد جبلیه هشت ضلعی می باشد و نام دیگر ان که بسیار مشهور است گنبد گبری است.

بازدید : 9
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:38

پرفروش‌ترین کالاها در شهر بانه

اجناس بازارهای بانه متنوع هستند، اما محصولات مانند کولر گازی و تلویزیون ال ‌سی ‌دی، لوازم خانگی الکتریکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و… در بانه بیشتر خریداری می ‌شوند.

قیمت کالاها در بانه

همیشه توصیه می ‌شود به همه پاساژها و مجتمع‌ های تجاری سر بزنید، قیمت کالا را مقایسه کنید و با بهترین قیمت از بانه خرید کنید. پاساژهای بانه نزدیک هم قرار دارند و رفتن به پاساژها زمان زیادی از شما نمی ‌گیرد. بیش از ۱۰۰ پاساژ برای خرید از شهر بانه وجود دارد و علاقه ‌مندان خرید دست خالی برنمی ‌گردند.با این روش دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نمی ‌شوید. راه دیگر این است که از خود فروشنده بخواهید اجناس را برایتان بفرستد که ضمانتی کالاها را برای شما می ‌فرستد و جلوی در منزلتان تحویل می ‌دهد.البته نا گفته نماند که روزهای غیرتعطیل هم برای خرید از بانه بسیار مناسب است، زیرا کمتر شلوغ است و فروشنده‌ها بهتر پاسخگوی شما هستند. برای سفربه بانه کافی است در اولین فرصت به دست آمده بلیط پرواز چارتر تهران ایلام خود را تهیه کنید وراهی سفر شوید.

بازدید : 11
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 12:35

موزه مردم‌ شناسی بیرجند

موزه مردم شناسی بیرجند از دیگر دیدنی های بیرجند که در سال ۱۳۷۲ افتتاح شد، اشیاء و اقلام تاریخی زیادی در این موزه وجود دارد که قدمت آن به جدود 100 سال می رسد، در این موزه سبک زندگی، سنت‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم و حرفه مردم منطقه در خراسان جنوبی به نمایش گذاشته شده، از آثار به نمایش گذاشته شده در این موزه می توان به کشاورزی و روش‌ های کشاورزی، سبد فروشی، سفال ‌گری، داروخانه، کفش سازی، سنگ ‌زنی، آهنگری، پزشکی، آرایشگری، نخ ریسی و پارچه ‌بافی اشاره کرد. موزه مردم شناسی بیرجند در خیابان معلم، میدان موزه، مجموعه باغ و عمارت اکبریه قرار دارد.

آبشار گیوک بیرجند

از دیگر جاذبه های دیدنی در بیرجند آبشار گیوک است که در روستای گیوک قرار دارد، آبشار گیوک دارای آب و هوای معتدل و خوبی می باشد و در ارتفاعات کوه باقران قرار گرفته است، آبشار زیبای گیوک از جاذبه‌های طبیعی بیرجند که مناظر بسیار زیبای را در دل این شهر کویری به وجود آورده است، در این روستا که آبشار قرار دارد درختان گردو و عناب زیادی می باشد که می توانید از محصولات مردم این روستا خریداری نمایید. آبشار بیوگ در ۵ کیلومتری جاده بیرجند به کرمان قرار دارد. با تهیه بلیط هواپیما تهران بیرجند در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بازدید : 15
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 13:49

معروف ترین غذاهای قم چیست ؟

هر شهری غذای معروف خودش را دارد و قم هم از این دسته جدا نیست در این مطلب سعی داریم تا شما را با معروف ترین غذاهای قم اشنا کنیم.

ابگوشت هویج برگه، اش پتله ( اش جو )، آبگوشت قنبید یا کلم قمری، دمپختک قمی، مغزابه، کوفته قمی از غذاهای معروف قم می باشند که شما می توانید ان هارا از رستوران های سنتی قم تهیه نمایید و از طعم خوشمزه انها لذت ببرید.

زبان و لهجه مردم قم

زبان مردم قم فارسی است که سخن می گویند اما به لهجه قمی هم صحبت می کنند. به جز زبان های فارسی، زبان های دیگری چون عربی، پشتو، ترکی اذربایجانی، افغان، لری، مازندرانی، توسط کسانیکه به این شهر به همراه خانواده خود مهاجرت کرده اند صحبت می شود. شما می توانید در کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما چارتر قشم تهران خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

بازدید : 17
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 11:56

رستوران ملل گرگان

رستوران گرگان غذاهایی با پخت ایرانی و کیفیت فوق العاده ای دارد که هر گردشگری از هر کجای ایران را مجذوب خودش کرده است. این رستوران هر ساله مشتری های زیادی دارد و همین باعث شده تا برای مشتری ها پارکینگ در نظر بگیرند .در تغییرات به وجود اماده جدید اتاق های vip اماده کرده اند که مسافران میتوانند از ان استفاده کنند.

ادرس رستوران ملل: خیابان پنج اذر کنار سینمای عصر جدید

فست فود 444 گرگان

این فست فود به علت برگر هایی که دارد محبوب شده است اما اگر برگر دوست ندارید می توانید مغز و زبان که در این فست فودی صرف می شود سفارش دهید.

بهشت هیرکان

این رستوران که اسمش بهشت هیرکان است با فضایی که دارد تبدیل به یک بهشت شده است و در مسیر ناهارخوران قرار دارد. نمای داخلی و بیرونی این رستوران بسیار شیک و زیبا است این رستوران انواع غذاهای ایرانی، فست فود، کباب را، دارا است و تمامی امکانات خوب را دارد. جالب است بدانید در این رستوران چایخانه سنتی و کافی شاپ هم وجود دارد که اگر دوست داشته باشید می توانید از این فضا هم لذت ببرید.

این رستوران شامل فضای باز هم است و می توانید ناهار یا نوشیدنی مورد علاقه خود را در فضای باز میل کنید.

ادرس رستوران بهشت هیرکان: گرگان، بلوار ناهار خوران، ضلع جنوبی میدان ناهار خوران، مجموعه پذیرایی هیرکان

رستوران بابا طاهر

این رستوران فضای بیرونی دارد و می توانید در فضای بیرونی ان بنشینید و هم از منظره لذت ببرید یکی از نکاتی که این رستوران را محبوب کرده است وجود درختان بلوط ،جنگل های کوهستانی و الاچیق ها می باشد. این مکان مناسب برای صرف ناهار یا شام با خانواده می باشد. بلیط هواپیما چارتری خود را از سایت اس چارتر تهیه کنید.

ادرس رستوران باباطاهر: گرگان بلوار ناهار خوران

رستوران جوجه رئیس گرگان

انواع غذاهایی که در این رستوران صرف می شوند غذاهای ایرانی، فرنگی، فست فود، مرغ ترش، جوجه سه تیکه می باشند .این رستوران شامل دو فضای داخلی و بیرونی می باشد که هر که دوست دارید می توانید یک مکان را برای نشستن و صرف غذا انتخاب نمایید. یکی از دلایلی که این رستوران محبوب است بخاطر جوجه سرخ شده کره است.

ادرس رستوران: گرگان، بلوار ناهار خوران، بالاتر از سروش جنگل، نبش عدال

رستوران قصر خورشید گرگان

این رستوران در مسیر ناهارخوران قرار دارد و فضای بیرونی هم دارد که چند الاچیق برای نشستن دارد. طراحی سقف این رستوران به شکل اسمان پر ستاره است و کارکنان بسیار خوبی هم دارد.

ادرس رستوران: گرگان بلوار ناهارخوران

بازدید : 18
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 زمان : 16:25

مورچه خورت یا ارگ تاریخی خشتی

این مکان در زمان های گذشته از دوران صفوی تا قاجار مرکز حیات وحش اصفهان بوده است و حیواناتی چون اهو، گوزن، کرکس، داشته است. در ارگ تاریخی حمام، مسجد، امام زاده وجود داشته و بعد از ارگ بم بزرگ ترین بنای خشتی محسوب می شود. برای دیدن این ارگ می توانید بلیط ارزان چارتری کیش اصفهان گرفته و از این بنای تاریخی لذت ببرید.

برای دیدن این ارگ تاریخی باید در فاصله 50 کیلومتری شمال شهر اصفهان بروید.

کاروان سرای مادر شاه

کاروانسرای مادر شاه که وسعتی به اندازه ی 6500 متر دارد یکی از زیباترین جاذبه های این شهر می باشد این بنا در دوره ی شاه سلیمان صفوی شروع به ساخت کرده است و در زمان شاه عباس صفوی دوم به اتمام رسید. این مکان در مسیر تهران (40 کیلومتری شمال اصفهان و تقاطع ازاد راه کاشان اصفهان ) قرار گرفته است. این کاروانسرا 4 ایوان دارد و در 4 طرف اتاق هایی برای مسافران و گردشگران تدارک دیده اند.

در چهار طرف این اتاق ها که برای استراحت ساخته شده اند پشت انها محل نگهداری حیواناتی چون اسب و شتر است. این کاروانسرا به دلیل اینکه محلی برای اصطبل فیل ها دارد به یکی از زیباترین کاروانسراهای دنیا تبدیل شده است.

تعداد صفحات : 21

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 219
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 240
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 465
  • بازدید ماه : 2622
  • بازدید سال : 6138
  • بازدید کلی : 6138
  • کدهای اختصاصی